Pileti infoliin

Helista: 6118000 (24/7)
Kirjuta: [email protected]

Pilet.ee Üldinfo Uudised ja teated Tallinn lihtsustab ühistranspordipiletite süsteemi

Tallinn lihtsustab ühistranspordipiletite süsteemi

08.06.2011

Tallinna linnavalitsus otsustas esitada linnavolikogule ühistranspordipiletite süsteemi ja hindade korrigeerimise eelnõu.

„Eesmärgiks on piletite struktuur lihtsamaks muuta, et igal ühistranspordikasutajal oleks võimalik endale sobivaim piletiliik valida, samas variantide liigpaljususest segadusse sattumata. Piletiliikide vähendamine teeb toodete seast valiku tegemise lihtsamaks,“ selgitas Aas.

Aas tõdes, et seoses kütuse- ja elektrihinna märkimisväärse tõusuga tuleb paratamatult ka sõidupiletite hindu mõnevõrra korrigeerida. „Ilma selleta ei ole võimalik tagada ühistranspordi senist kvaliteeti,“ nentis Aas. „Mõnevõrra tõusevad vaid talongide hinnad, kaarditoodete kasutamise soodustamiseks nende hinnad aga enamasti hoopis langevad.“

Aas rõhutas, et ühistranspordi sõidupiletite hinnad jäeti eurodesse ümber arvestamisel eelmise aasta tasemele. “Kroonihinnad arvutati eurodesse ümber sendi täpsusega. Nüüdseks on aga selge, et euro tulek ja üldine majandusolukord on muutunud ja samamoodi jätkata ei ole võimalik.“

Eelmise aasta esimese kvartaliga võrreldes on ühistranspordi käigus hoidmiseks vajalikud energiakulud märkimisväärselt kasvanud - diiselkütus on kallinenud ca 16% ja elekter ca 9%. Samuti on hindu tõstnud või tõstmas enamus bussifirmasid.

Aasa sõnul ei ole vedajatel enam ka sisemisi ressursse, mille arvelt kokku hoida ja kasvanud kulusid katta, rääkimata veeremi uuendamisse ja infrastruktuuri parandamisse investeerimisest.

Kulude suurenemine on ka põhjuseks, miks senise 90 päeva kaardi kasutamist sellisel kujul jätkata ei ole võimalik. Kaardi hind päeva kohta on kõigest 47 senti ja selline sõidutasu ei ole jätkusuutliku ühistranspordi seisukohalt piisav.

Samas kallineb endise 90 päeva perioodikaardi omanikule ühistranspordi kasutamine vaid 15 senti päevas, mis muu hinnatõusuga võrreldes ei tohiks olla ülejõu käiv. Tuletaksin ka meelde, et Tallinna ühistranspordi aastane kulu on 48 miljonit eurot ja piletitulu moodustab sellest vaid 20 miljonit eurot.“ nentis Aas.

„Juhin tähelepanu ka asjaolule, et Riia ja Vilniuse hindadega võrreldes on Tallinna ühistranspordi kasutamine väga soodne,“ rõhutas Aas. „Vilniuses maksab 30 päeva kaart 31,86 eurot, Riias aga koguni 64,74 eurot – kui kõrvutada neid hindu Tallinna 30 päeva kaardi hinnaga (18,50 eurot) on kommentaarid liigsed.“

Ühistranspordi piletitoote valikul tuleb teha otsus vastavalt kasutamise perioodile. Edaspidi jääb valikusse korra pilet ehk talong (ka 10 talongist koosnev talongiraamat), 1 tunni pilet, 1 päeva kaart, 3 päeva kaart (nädalalõpu kasutajatele), 5 päeva kaart (töönädalal kasutajatele) ja 30 päeva kaart. 30 päeva kaarti on võimalik soetada elektroonilisel kujul ka kuni kolmeks järjestikuseks perioodiks, seda eelkõige mugavust silmas pidades. Mugavuse ja kasutajasõbralikkuse eesmärgil ühendatakse sooduskaartide alla nii senised õpilaskaardid kui ka ülejäänud sooduskaardid. Sooduskaardid kehtivad kõigile senistele sooduskaartide kasutajatele ning taas on sooduskaarti õigus kasutada ka mittetallinlastest üliõpilastel, pensionäridel, 3- ja enama lapsega pere vanematel jne.


http://www.tallinn.ee/est/Tallinn-lihtsustab-uhistranspordipiletite-susteemi